A Google algoritmusa folyamatosan változik, de egy dolog biztos: ha egyedülálló és hasznos tartalmat kínálsz a célközönségednek, akkor nagyobb eséllyel jelenhetsz meg a keresése eredmények között, hogyha egy problémájukra keresnek megoldást az ideális ügyfeleid. De hogyan érd el, hogy a Google szeresse a weboldaladat? Kövesd az alábbi lépéseket!
1. Legyen egy igazán jó weboldalad
Ez lehet, hogy túl egyértelműnek tűnik, de az alapok mindig fontosak. Egy profi, esztétikus és funkcionális weboldal nem csak egy 24 órában helyetted dolgozó marketing gépezet ( persze ha jól van felépítve), hanem az az eszköz ami segít kialakítani egy pozitív első benyomást a vállalkozásodról az ügyfeleidnek. Hogy kezdj neki?
Válassz egy megfelelő domain nevet: A domain neved legyen egyszerű, emlékezetes és kapcsolódjon a vállalkozásodhoz.
Dolgozz egy profi designerrel: Keress egy webdesignert, akinek a munkái tetszenek, és beszélj vele a terveidről. Egy ingyenes konzultáció remek lehetőség arra, hogy megismertesd vele az elképzeléseidet. Ha úgy érzedted rezonáltok, akkor kérd fel a munkára!
Tartsd napra készen a weboldaladat, blogolj rendszeresen: Ne hidd azt, hogy nyugodtan hátradölhetsz, ha elkészült a weboldalad.. a munka még csak most kezdődik (Neked)! Naprakészen kell tartanod. Emellett nagyon fontos, hogy hétről hétre újabb linkeket hozz létrre, amik a weboldaladra mutatnak. Magyarul blogolj, olyan témákról, amikről a célcsoportod szívesen olvasna!
2. Készíts kulcsszólistát
A keresőoptimalizálás (SEO) alapja a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. Ez a folyamat időt és kutatást igényel, de hosszútávon meghozza a gyümölcsét.
Gyűjts kulcsszavakat: Gondolkodj el azon, milyen szavakra keresne rá a célcsoportod. Ne csak általános kifejezéseket használj, hanem hosszú kulcsszavakat is („long-tails keywords”), mint például: „hogyan indítsak online üzletet” vagy „a legjobb szépségápolási tippek anyukáknak”.
Használj kulcsszó kutató eszközöket: A Google Keyword Planner vagy a Rank Tracker ingyenesen használhatóak, és segítenek abban, hogy megtaláld a legrelevánsabb kulcsszavaidat.
Tartalomkészítés kulcsszók alapján: A kulcsszavaidat építsd be a weboldalad meta címeibe, leírásaiba, és címsoraiba. De ne feledd, a tartalmaidat az embereknek írd, ne a keresőrobotoknak!
3. Kezdj el blogolni
A blog az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy kapcsolatot építs a közönségeddel és a Google-lel. Mégis hogyan indulj neki?
Oldd meg a célcsoportod problémáit: Gondolkodj el azon, milyen problémákra keresnek megoldást az ideális ügyfeleid. Írj hasznos, informatív és érdekes blogbejegyzéseket, amelyek megoldást nyújtanak ezekre a kérdésekre.
Frissíts rendszeresen: Egy hónapok óta nem frissített blog nem mutat jó képet. Próbálj meg heti vagy havi rendszerességgel új tartalmakat közzétenni.
Használj belső és külső linkeket: Kapcsolódj saját tartalmaidhoz és más releváns forrásokhoz, hogy növeld a weboldalad hitelességét.
Végül, legyél türelmes!
Ahhoz, hogy a kijelölt kulcsszavaidra előrébb kerülj a Google-ben nem jön egyik napról a másikra. Egy jó weboldal, átgondolt kulcsszóhasználat és rendszeres blogolás segít a hosszútávú siker elérésében. Tedd meg az első lépéseket, és figyeld, az eredményeket