Hozzá segítelek, ahhoz az álmodhoz, amiért régóta dolgozol. Legyen a vállalkozásod megjelenése olyan kifinomult és értékes, mint a szolgáltatásaid.
Kíváncsi vagy, mindez, hogy lehetséges? A legjobb, hogy még külön szakemberre sincs hozzá szükséged!
Pedig, alapvetően, csak egy felkapott divatos megfogalmazása annak, hogy a weboldalad és a tartalmaid első helyen jelenjenek meg a Google keresőben.
Biztosan úgy érzed, hogy neked ez nem fog menni, és mindenképpen fel kellene bérelned egy szakembert. Viszont, előre tudod, hogy ezt a pénztárcád nem fogja szeretni.
Először is azt tudnod kell, hogy nem fog minden megoldódni egyszerre és mindenkorra! Ez egy folyamat, egy maraton, ami soha nem ér véget.
Napra késznek kell lenned (igen ebben is). Erre azért van szükséged, mert a célközönséged problémái is változhatnak. Persze vannak olyan általános pontok, amikre jó ha te is odafigyelsz, és készítesz róluk tartalmat, de akkor azt javaslom, hogy azt tedd meg egyedi módon.
Ne dőlj be olyan SEO ellenörző listáknak, amik azt ígérik, hogy ha mindent kipipálsz a listáról, akkor az oldalad az első találatok közé repül.
Ez nem más, mint a blogolás. Sőt, a blogírással egyszerre több felületed tartalmait is letudod fedni, ebben segítségül hívhatod a Chat GPT-t! Egy jól megírt promt segítségével a blog posztodból máris generál neked egy hírlevelet, insta posztot, vagy egy videóhoz forgató könyvet, vagy akár egy podcastnek való anyagot.
A mesterséges intelligenciát muszáj használnod! Ha nem teszed meg, az olyan lenne, mintha egy pillangónak lenne szárnya de nem használná arra hogy repüljön vele. Remélem érted, mit akarok ezzel mondani.
Úgyhogy ne késkedj és vesd bele magad a blogolásba!
Gondolkodj el a célközönséged problémáin és gyűjts olyan kulcsszavakat, amiket opcionálisan beírhatnak a böngészőbe, amikor megakarják oldani a problémájukat!
A vállalkozásom első évében, még nem sok tudásom volt a SEO-ról, de ennek ellenére:
Úgyhogy, kérlek lazíts egy kicsit. Mindent meglehet oldalni, (ez az én jelmondatom), úgyhogy ezt a problémádat is megoldjuk most!
A könnyebbik módja azaz, hogy beírod a keresett kulcsszót a keresőbe. Mutatom ↓
1.Írd be a Google keresőbe a témádat. Ekkor már megfigyelheted, hogy miket ad ki alatta a Google keresési találatként. Ugyanis az alatta lévő keresések, azok amikre a legtöbbet rákeresnek az emberek.
2. Ezután miután rákerestél, görgess le az oldal aljára, és nézd meg, hogy a Google még miket javasol releváns kulcsszavaknak.
Ha sehogy se tudsz kulcsszavakra ötletet kitalálni, akkor megkérdezheted a barátaidat, eddigi ügyfeleidet, hogy ők, milyen kulcsszavakat használnának a kereséshez. +PLUSZ Tipp: a Chat gpt is sokat tud segíteni. Muszáj megbarátkoznod vele!
Most pedig lássuk a kicsit nehezebb módszert. Ehhez mindenképpen szükséged lesz egy ingyenesen létrehozható Google Ads fiókra, ugyanis enélkül nem fogod tudni használni a kulcsszó tervezőt. Írd be a keresőbe, hogy Google ads kulcsszótervező és válaszd ki az első találatot!
Lépj be a fiókodba!
Ezután válaszd az új kulcsszavak keresése opciót.
Írd be a kulcsszót, aminek szeretnéd megnézni az eredményeit.
És ezután láthatod, hogy az adott kulcsszó milyen eredményeket ér el. FONTOS, igyekezz olyan kulcsszavakat keresni, amik 1000 feletti megtekintést hoznak! Úgynevezett hosszú farkú kulcsszó, mint a a mi példánk is, ebben az esetben már a 100 feletti megtekintés is jónak számít, tehát nyugodtan használhatod!
Ui. A “Verseny” füllel ne foglalkozz, csak akkor számít, ha ezzel a kulcsszóval szeretnél hirdetést indítani a Googleben!
Szóval igazából, ezzel a két módszerrel, elkezdheted kilistázni a kulcsszavaidat, amiket a jövőben felhasználsz a tartalom készítéshez!
A Blog bejegyzés címében vagy instagram poszt, hírlevél cím stb címében mindenképp, és érdemes a tartalomban is többször használni a kulcsszót, természetesen nem mondatonként! Illetve az is nagyon fontos, hogy a felhasznált képeid nevébe is beleszőheted, a kulcsszót, amit kiválasztottál! FIGYELEM a kép ALT leírásához, ne írd oda, ott mindenképp a képen látható dolgot, írd le. Ugyanis ezek akkor kerülnek megjelenítésre, ha a kép nem tud betöltődni, így a látogató ezt fogja elolvasni, hogy tudja mi lenne az adott képen!
Remélem hasznosnak találtad ezt a blog bejegyzésemet! Ha igen, akkor oszd meg valakivel, akinek hasznos lehet valamelyik közösségi oldalad segítségével!
Szeretettel,
Anna